reklama

Pán Korčok bude aj veľvyslancom Európskej únie v USA?

Pán Korčok, ktorý bude novým veľvyslancom Slovenska v USA bude vraj podľa jeho slov presadzovať v USA aj záujmy EÚ.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Ako k tomu pán Korčok prišiel? Vo Washingtone (ako aj v mnohých iných štátoch sveta) je zriadená diplomatická misia EÚ. Na služby pána Korčoka v USA naozaj nie je EÚ odkázaná. Pracuje tam minimálne 30 dobre vybraných a pravdepodobne aj skúsenejších profesionálnych diplomatov z viacerých štátov EÚ a niekoľko desiatok ľudí ďalšieho personálu misie. Je niečo iné spolupracovať s misiou EÚ v USA, ak je to nevyhnutné, ale je niečo úplne iné a závažnejšie ak slovenský veľvyslanec v USA prehlási, že bude aktívne hájiť záujmy EÚ (na strane EÚ) vo vzťahu medzi USA a EÚ. Pripomeniem, že pán Korčok sa pritom nemá stať ani veľvyslancom Slovenska v jednom z členských štátov EÚ, ale veľvyslancom v USA, ktoré nie sú členom EÚ. Tieto fakty nemožno ľubovoľne krútiť. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bude pán Korčok napríklad, ako tvrdí, presadzovať elimináciu alebo adekvátnu odpoveď EÚ na možné sankcie USA voči EÚ, bude riešiť otázky hospodárskych vzťahov medzi EÚ a USA, dodávok plynu, či zavedenia ciel na výrobky alebo otázky vízovej politiky EÚ, migrácie a ďalšie? Ak to skúsi, rýchlo tým prekročí úlohy diplomatickej misie SR vo vzájomných vzťahoch medzi SR a USA a môže sa možno dočkať aj upozornenia orgánov USA. A my chceme mať s USA tiež priateľské a korektné vzťahy. Prečo nebude pán Korčok presadzovať napríklad aj záujmy V4, alebo SEI (Stredoeurópskej iniciatívy), alebo CEFTA (Stredoeurópska dohoda o voľnom obchode), CERN (Európskeho centra pre jadrový výskum), alebo ďalších medzinárodných organizácií, kde Slovensko je, ale USA nie sú členom? Má na druhej strane veľvyslanec USA na Slovensku rovnako presadzovať voči Slovensku napríklad pozície NAFTA (Severoamerická dohoda o voľnom obchode), kde Slovensko nie je členom? Určite nie. Pritom Slovensko chce mať svoje vzťahy aj s Kanadou aj s Mexikom, ktoré sú členmi uvedenej dohody.

Štefan Harabin

Štefan Harabin

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som sudca Najvyššieho súdu Slovenskej Republiky. Právo som vyštudoval na Právnickej fakulte Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. Sudcovskú prax som začínal ako justičný čakateľ Krajského súdu v Košiciach v roku 1980. Do funkcie sudcu z povolania som bol zvolený 1. januára 1983. Po Nežnej revolúcii od roku 1990 som pôsobil na Krajskom súde v Košiciach a v roku 1991 ma zvolili za sudcu Najvyššieho súdu Slovenskej republiky. V rokoch 1998-2003 a 2009-2014 som bol predsedom Najvyššieho súdu Slovenskej republiky. Od 4. júla 2006 do roku 2009 som bol ministrom spravodlivosti Slovenska. Na tento post ma nominovala Ľudová strana – Hnutie za demokratické Slovensko. 22. júna 2009 som bol zvolený Súdnou radou SR na post predsedu Najvyššieho súdu SR.Profil kandidáta na prezidenta Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu